2007. április 16., hétfő

Short notice from Europe

(Az, hogy KGB szamon keri rajtam: ugyan miert nem irkalok mar a blogra, az enyhen szolva nem fair, mivel azert nem irkalok, mert – reszben neki koszonhetoen - mindketten halalosan be vagyunk havazva munkaval, es az elmult idoszak egy jelentos reszet - reszben helyette - a repulon vagy vonaton toltottem.)

De az utazgatasnak megvolt az a pozitiv hozadeka, hogy ismet bepillantast nyerhettem a “nyugati, fogyasztoi horcsogtarsadalmak” (copyright Faludy) szeditoen alszent vilagaba.

Megtudtam peldaul egy helyes sved notol Stuttgartban egy fogadason (mikozben egy nemet Brunhilda lelkesen bologatott), hogy Kelet-Europabol azert ozonlenek Nyugatra a bevandorlok - amellett, hogy munkat akarnak – mert ezek tulajdonkeppen olyan bunozok, akik rajottek, hogyha Svedorszagban buknak le sokkal jobban jarnak, mint Kelet-Europaban.

Hogyne – vigyorogtam - mivel keleten le se buknak, mar ha van egy kis sutnivalojuk.

Ezek a bevandorlok – ez nagyon faj nekik. De o persze nem rasszista, nehogy azt kepzeljetek. A Brunhilda aztan hozzam fordult, es erdeklodott: mit keresek en ott, mint osztrak.

Mondanom sem kell, hogy a vigyort nem sikerult letorolni a kepemrol.
Mint osztrak – ez azert nemi magyarazatra szorul, ugye.
Merthogy nem vagyok osztrak.
O azt hitte. (Higyjen, amit akar.)
Hallotta az eloadasomat, amit nemetul tartottam. Osztrakul, jobban mondva - nevetett.

Igen, az hogy Ausztriaban tanultam meg nemetul, es sose volt `hoch-Deutch` a kiejtesem es mar nem is lesz, nem azert mert nem tudnek ugy, csak k.vara nem akarok, dontottem el 13 evesen, valamint az, hogy egyebkent magyar vagyok kerult nekem – nem folytattam, csak vigyorogtam. (12 bordatoresbe 18 evvel ezelott.)

Magyar vagyok, az aztan rendkivuli. Mikor lepunk be az EU-ba? Mert vannak ilyen tervek nem?

Hat hogyne, meg csak harom eve leptunk be.

O.
O, milarepaverzio.
De most annyit beszeltek Bukarestrol, o ezt nem erti.
En se – vigyorogtam tovabb – mert az egy masik orszag. Ugy hivjak: Romania.

De nalunk is nehez az elet. Bizonyara.

Hajjaj – mondom, de meg mennyire.
Ezert akarok kint dolgozni.

Nem akarok – felelem.
Soha nem is akartam.

O ezt nem erti.

En se, de a bordaim egesz biztosak benne.
Es ez mindig igy volt, ezt en mar negy evesen is pontosan tudtam. Azaz pontosan tudtuk Heumannal.

Volt ott egy eredeti pofa, aki arrol probalta meggyozni a sved not – ez volt aztan a rendkivuli – hogy at kene gondolni ezt a dolgot, hogy a vilag gazdagabbik 10 szazaleka eloskodik az eroforrasok 90 szazalekan, mikozben a vilag 90 szazaleka nyomorog.

De mi lesz a sved eletszinvonallal, ha beozonlik az a sok ehes, joval olcsobban dolgozo bevandorlo? – hapogott a sved no. – A tobbi, ebbol a perspektivabol mellekes, barki belathatja.

Semmi – vont vallat a pasi. – Leesik. Legfeljebb eggyel kevesebb autoja lesz, es evente csak egyszer repul a ferje thai szexturara (ezt nem mondta, csak gondolta). Mar most is ez van, tudja. A sved cegek mennek Kinaba, mert az otthoni munkaerot nem hajlandoak megfizetni. Igy is esik. Es a svedek, meg a danok – na, azok aztan kulonben is dying race.

Dying race – ez tetszett. Ez a szoveg bejonne itthon is, mert mi aztan tenyleg dying. Out.

Na de – szolalt meg Brunhilda – azt kepzeljuk el, hogy otven ev mulva a muszlimok atveszik a teljhatalmat.

Hat, igen – vigyorogtam, kb ugy ahogy a Galaxis utikalauzban a Vogon Destructor ship – nem mondhatjak, hogy nem szoltunk elore, konzervativ kulturkereszteny holgyeim es uraim. Tetszett volna intenziv kamatyolasba fogni, ha meg akarjak orizni ketes szupremaciajukat. Persze ezt sem mondtam ki, merthogy bullshit. Muszlim teljhatalom, anyam, a magyar kormany meg masfel millio elso osztalyu kinai emberarut fog importalni, en meg Sanghajban leszek gyermekprostitualt.

Van-e gyerekem – kerdezi a sved no, mert o a karrierje miatt csak egyet birt bevallalni. Mennyi sok penzbe kerul egy gyerek, Istenem. Es a bebisinter, na az aztan. Nekem meg biztos nincs.

Ja, tobben mondtak, hogy nem nezek ki annyinak, amennyi vagyok – vigyorgok tovabb.
De van.

Ezt nem hitte volna.

(Engem is csak az apasagi teszt gyozott meg, mentsegemre legyen mondva, hogy az anyja akarta azt a tesztet, mert o se volt biztos semmiben.) Ezt se mondtam el neki.

Van rola kepem?

Hogyne.
Helyes kiscsaj, Kuncznak hiv, es fogalma sincs, hogy en vagyok az apja.

Feleseg?
Na, az nincs.
(Es a kettonek kulonben sem lenne koze egymashoz. A kiscsajnak, meg a nonek, akit elvennek, ha tudna igent mondani, ha tudna egyaltalan mondani barmit.
En aztan sose mondtam, hogy nem vagyok (vagyunk) egy szanaszetb.tt nemzedek kevesse ertekes tagja(i). Ezt sem mondom.)

Vigyorgok tovabb, mert szemmel lathatoan felderul a kepe. De most nem leszek obszcen. A nokkel (is) tudni kell banni.

Brunhilda, a dromedar – alig 25 es fel fejjel magasabb nalam, pedig nem tartom magam eppen torpenek – felem villogtatja a jeggyurujet, hogy o ferjhez megy. Annyira romlik az eletszinvonala a bevandorlok miatt, hogy ki fog berelni egy kastelyt, minimum negyezer euroba fog kerulni az eskuvoi ruhaja, es a gyuruje, ha netan nem tunt volna fel, akarhanykaratos gyemant.

Feltunt – vigyorgok ra szerenyen, Julianak – az anyam – egy egesz sereg ilyen cucca van, amit idonkent elajandekoz, ha megunja oket.

Csak leszarom. A gyurujet, a kastelyat, es az eskuvojet is. Orul, mint egy gyerek, egy igazi oriascsecsemo, mikozben en – megint – 472 eves Kelet-Europainak erzem magam mellettuk.

Fo, hogy don`t panic.

A kazahok legalabb oszintek. Nem kell nekik demokracia, hallani se akarnak az emberi jogokrol, oszinten rasszistak, de nem is banjak, a viszonylag nepes kozeposztaly mercivel jar es orul, hogy naluk nincs turkmenbasi. Az elnoknek van harom lanya, mint a meseben., az egyik ul az olajiparon, masik a nemzeti teven, a harmadik, gondolom a penzeszsakokon.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szerintem nincs itt semmi problema, csak kell egy kis turelem, amig a kinaiak is feljonnek eletszinvonalban:

innen garantalom, hogy amint tele lesz a hasuk eszuk agaban nem lesz majd dolgozni, ugyhogy nekik is kell majd a sok primko olcso munkaero idegen videkekrol.

Majd szepen eloszlik a harmadik vilag :-)))

Masfelol meg Vonnegut mar amugy is kijelentette, hogy nyakunkon a vilag vege.

Az uzenet, amit javasolt, hogy hagyjunk az idetevedo ufoknak:
"We probably could have saved ourselves, but we were too damned lazy to try very hard... and too damn cheap"

egyebkent meg ne sirjon a szad, hogy mennyit dolgozol, tudom en hogy megy ez a fogadasozgatas...

kgb

Névtelen írta...

Nem tartozik a targyhoz, de
ezt kapd ki:

www.ignisardens.it

Azt hitted eredeti vagy, mi?

kgb

Toma írta...

Akkor még kihagytad a haverom belga haverját, aki a haverom szerint puskát tart az ágya alatt, hogyha jönnek azok a rohadék Kelet-Eui autótolvajok le tudja őket lőni, mert azok aztán kajakra húznak a határra.

Névtelen írta...

Tudátok, hogy a magyarok jó része a legutóbbi? rasszismust vizsgáló közvéleménykutatáson beixelte, hogy utál egy olyan népcsoportot, ami tulképpen nem is létezik???

Hol vannak ehhez képest a svédek:-)

Boda

Ignis Ardens írta...

Boda utána néztem ezeknek a mocsok piréz bevándorlóknak:
http://www.tarki.hu/hu/news/2007/kitekint/20070308.html

Ignis Ardens írta...

KGB inkább felinstallálom a Vistát floppy diskról az összes műegyetemi gépre, minthogy még egy `zabáljuk fel a követség kaviáros és lazacos szendvicseit turbó tempóban enervált, frusztrált és agyalágyultak társaságában` fogadást végig csináljak ebben a hónapban...

Boda írta...

KGB
szerintem a harmadik világ eloszlása még egy kicsit odébb van -
de teny, hogy körvonalazódik az ázsiai évszazad
viszont azt látnunk kell, hogy már mi is sokkal jobban élünk, mint a világ kétharmada, úgyhogy elkezdhetünk hazafelé is mutogatni

Manna írta...

Gucci táskát évek óta nem veszek, kiment a divatból.

Névtelen írta...

A környékünkön rengeteg illegális bevándorló csákó (részben erdélyiek) nyomja az ipart - persze nyócker, úgy nem nehéz. Eltűnni se. Jó, mert a képben lévő rendőr be se teszi a lábát a térségbe, amelyik meg bejön, az vagy veszi a drogot, zugdohányt, piát egyéb lószart vagy árulja az illegális csókáknak, akik terítik.

A helyeken, ahol játszunk, a biztonságis általában előre köszön az ukrán ürgének, aki teríteni jön az anyagot.

Nem menne ez ilyen szélessávban, ha vállalhatnának legálisan munkát, de így annyira kigolyózzák őket a moszkvás vérszopók, hogy muszáj egy kis mellékes.
Ismertem egy 16 éves csajt, aki egyszer csak eltűnt, az apja - egy erdélyi magyar zugcsempész, főfoglalkozását tekintve történelem tanár - talált neki egy tuti bébisintér helyet valami tehetősebb magyar családnál. Na, a lány felbukkant három hónap múlva, úgy kellett megszöknie, elszedték az útlevelét, bezárták, nemcsak a gyerekekre vigyázott, de ő csinált mindent, éjjel meg rámászott a családapu. A vége az lett, hogy szült egy gyereket, aztán a kórházban meg lekapcsolta a határvadász-század.

Ede

Toma írta...

Ázsiai évszázad, ja. De nem vicc, hogy a kínaiak lassan lenyomnak bennünket mindenhol a víz alá. Kiviszel egy céget, és harmadnapra ellopják a technológiát, a know-howt meg még a mérnöködet is. És jön a kis kínai Philip típusú videomagnó. Minél több high-tech cuccot viszünk nekik, annál jobb.